Ameliyattan Sonra ~ Estetik - Burun Estetik - Dudak Estetik - Göğüs Estetiği - Burun Estetiği

Ameliyattan Sonra

5.11.2007

Ameliyattan sonra sizi en çok etkileyecek şeylerden birisi burun tamponları olacaktır. Tamponlar burun içine konulan “tıkaçlar”. Kulağa kötü geldikleri kadar kötü olmasalarda pek hoş bir şey olmadıkları da kesin. Bir kaç değişik tipleri var. En sık karşılaşacağınız uzun bir şerit halide burnunuzun içerisine tıkılmış şekli. Bu çok eski bir tampon şekli de olsa çok ucuz olduğu için hala kullanılıyor. bunun alternatifi daha modern, çıkarılırken çok daha az ağrı veren 4-5 cm uzunluğunda olan süngerimsi tamponlar. Ben çok büyük oranda tampon kullanmaktan yıllar önce vazgeçtim. Sadece burun içerisinde ciddi bir eğrilik tedavi etmiş isem tampon kullanıyorum. Sadece estetik amaçla yapılmış bir burun ameliyatında tamponun yeri bence yok.

Tamponunuz varsa bu ertesi gün yada ikinci gün alınacaktır. Eğer söylediğim yeni tip tamponlardan ise çıkarılması k0laydır ama eski tip hastaların tabiri ile “çek çek bitmeyen” tamponların çıkarılmasının pek hoş olmadığını biliyorum. Bu tip tamponları prensip olarak kullanmıyorum, işi zorlaştırmaktan başka hiç bir faydaları zaten yok.Burnunuzun üzerinde de bir alçı olacak. Bu kesin. Bunun da tipleri var, en kolay olanları hazır plastik burun alçıları. Ben bunları kullanıyorum, en iyi tarafları da ameliyattan hemen sonra yıkanmanıza izin vermeleri. Hasta yakınları genellikle yıkanma fikrini dehşet verici bularak engel olmaya çalışırlar ama ameliyattan hemen sonra yıkanmanızın hiç bir sakıncası yok. İyi alçılar suya dayanıklılar. Saçlarınızın ameliyattan sonra “kazık” gibi olacağını düşünürseniz yıkanmak hiç olmadığı kadar rahatlatıcı olacaktır.

İlk gecenizi hastanede geçirebilirsiniz ama bu genellikle şart olmuyor. Dilerseniz eve de çıkabilirsiniz. Ben bu ameliyatı olmuş olsaydım açıkçası hastaneden çıkmak istemezdim ama gitmenizde bir sakınca olmadığını söyleyebilirim.

Ertesi gün sabah gözlerinizin mosmor olduğunu göreceksiniz. Çok dert etmeyin, bu çok hızlı geçen bir morluktur. Kadınlar bu konuda çok şanslılar, makyaj yaparak morlukları kapatabiliyorlar.

Başınız dik yatmanız çok önemli. Eğer düz yatarsanız morluk ve şişlikleriniz kat kat fazla olur. İlk 2-3 gün buz uygulamanızda iyi bir fikir olacaktır. Buz uygulamasınız burnunuza değil gözlerinize yapın. Burnunuz zaten alçının içinde, ama moraran ve şişen yer gözleriniz. Buz uygulamasını buzları torbalara doldurup yada eczaneden göz jelleri alıp yapabilirsiniz ama size çok pratik bir önerim olacak: koca bir paket bezelye ya da mısır alın, bunları her seferinde birer avuç buzdolabı poşetlerine koyun ve bunları kullanın. Buz dondurmak, akan suları temizlemek yada ısınan jelleri dondurmaya çalışmak dertlerinden kurtulursunuz. Bu donmuş gıdaların soğukluğu da buzdan daha az rahatsız edici oluyor.

Ameliyatın ikinci gini ben hastalarımı serbest bırakıyorum, işinize, okulunuza yada sinemaya gidebilirsiniz. Kendinizi çok yormamanız iyi olacaktır ama eve kapanmanıza gerek yok.

Beşinci günde alçınız alınacak, bu heyecanlı bir gün. Burnunuzu ilk defa göreceksiniz ama size bu göreceğiniz burun ile gerçek ameliyat sonrası burnunuzun pek te alakalı olmadığını söyleyebilirim. Bu dönemde burun o kadar şiş oluyor ki bir şey anlamak neredeyse imkansız. Ancak ikinci haftadan sonra bir fikir sahibi olabileceksiniz. Biraz sabır.

Bundan sonraki dönemde artık normal hayatınıza dönebileceksiniz. Denize girmek te dahil her şey serbest. Spora 2.haftada başlayabilirsiniz. Boks yapmayacağınıza eminim ama basketbol gibi darbe alabileceğiniz sporları da 3. aya kadar yapmayın. İlk dönemlerde burnunuz hassas olacak ve bir darbeden etkilenebilir.